top of page

Uitgelicht 💡: Heftruckcentrum Post

Karin Pals is coördinator van het Koploperproject in Flevoland en hield interviews met de deelnemers van het project dat nu in volle gang is. Om de diversiteit aan deelnemers te laten zien, stellen we de komende dagen steeds een van hen aan je voor. Stefan Davids van Heftruckcentrum Post in Emmeloord bijt de spits af.



Stefan Davids. Foto: Pim van der Maden
Stefan Davids. Foto: Pim van der Maden

Wie is Stefan Davids?


Stefan Davids is een geboren en getogen Flevolander van 46 jaar uit Ens. Na zijn studies is hij vrij snel in dienst gekomen bij Heftruckcentrum Post waar hij zich vanuit de basis heeft opgewerkt tot compagnon en sinds 3 jaar eigenaar is. In zijn vrije tijd rijdt hij graag motor en neemt hij deel aan classic races.


Wat heb je persoonlijk met duurzaamheid?  

“Ik vind het mooi om klanten te laten ervaren dat een elektrische heftruck een duurzame en prijstechnisch goede keuze is. Dit is door middel van een eenvoudige berekening inzichtelijk te maken”. Stefan merkt dat zijn team van 25 medewerkers deze passie deelt. Toch heeft hij ervaren dat vooroplopen op ontwikkelingen niet altijd succesvol is. Als voorbeeld noemt hij de waterstof techniek, die nog niet rendabel is en het werken hieraan zijn doel voorbij schiet.


Wat is de missie van Heftruckcentrum Post?


“Heftruckcentrum Post is het brein achter uw interne transport door levering van de beste machines en uitmuntende service. Wij denken met u mee, staan voor maatschappelijk ondernemen en zijn continu op zoek naar nieuwe onderwerpen om op het hoogst mogelijke niveau te presteren”.


Wat doen jullie aan duurzaamheid?


“Streven naar duurzaamheid is mooi, maar we kijken wel wat haalbaar is en wat het oplevert. Zo hebben we bijvoorbeeld gekozen voor ledverlichting in ons bedrijfspand; dit heeft de duurzame inzetbaarheid en het werkplezier van onze medewerkers enorm vergroot. Ook zijn er zonnepanelen en laadpalen geïnstalleerd. Ons wagenpark schakelt stapsgewijs over, soms op hybride, soms op elektrisch rijden. Helaas zijn elektrische bussen nog niet bruikbaar voor de dagelijkse praktijk. We hopen dat we in de toekomst wel volledig over kunnen schakelen op een elektrisch wagenpark”.


Waarom doe je mee aan het Koploperproject?


“Wij zijn gevraagd om mee te doen. We vinden het uitdagend om met andere bedrijven te kijken naar knelpunten op ons industrieterrein en of we die gezamenlijk kunnen oppakken. We merken wel dat het lastig is om voldoende prioriteit te geven aan dit project. De dagelijkse werkzaamheden voor onze klanten gaan uiteraard voor”.


Heb je nagedacht over hoe jullie de Koploperprijs kunnen winnen?


“Een prijs winnen is altijd leuk”, vindt Stefan. “We hopen dat we de goede timing vinden om te communiceren over onze duurzame ambities richting onze klanten en dat we daarmee de Koploperprijs winnen!”

bottom of page