top of page

Uitgelicht 💡: Conrad Stanen

Karin Pals is coördinator van het Koploperproject in Flevoland en hield interviews met de deelnemers van het project dat nu in volle gang is. Om de diversiteit aan deelnemers te laten zien, hebben we de afgelopen dagen steeds een van hen aan je voorgesteld. Hekkensluiter, maar zeker niet de minste, is Gert-Jan Karman van Conrad Stanen, fabrikant van verticale grondboormachines in Emmeloord.



Gert-Jan Karman van Conrad Stanen. Foto: Pim van der Maden
Gert-Jan Karman van Conrad Stanen. Foto: Pim van der Maden

Wie is Gert-Jan Karman?


Gert-Jan is 56 jaar, hij woont in Emmeloord, is getrouwd en heeft 4 kinderen. Sinds juni 2021 is hij General Manager bij Conrad Stanen in Emmeloord. Zijn belangrijkste opleidingen; HBO Bachelor Hogere Technische Bedrijfskunde, aangevuld met Black Belt Lean Six Sigma. In zijn vrije tijd is Gert-Jan voetbalcoach en leider bij Flevo Boys MO20 en heeft hij als hobby: klussen in en rondom zijn huis en proberen zoveel mogelijk van de wereld te zien.










Wat heb je persoonlijk met duurzaamheid?


“Duurzaamheid is een hot item in de wereld en daar proberen we zelf een steentje aan bij te dragen door te verduurzamen waar mogelijk. Een aardwarmtepomp en zonnepanelen liggen gelukkig binnen onze mogelijkheden. Er zijn belangrijke aanpassingen nodig voor de huidige veranderende wereld en de nabije en verdere toekomst waar we, als we kunnen, zoveel mogelijk aan moeten bijdragen”.


Wat is de missie van Conrad Stanen?


“Wij willen één van 's werelds toonaangevende producenten en aanbieders van klant-specifieke verticale grondboormachines zijn. Door ons machineportfolio te gebruiken om de specifieke producten en diensten te differentiëren, willen we de meest innovatieve, kwalitatieve en winstgevende grondboormachines en de daarbij horende grote diversiteit aan ondersteunende machines leveren, ontwikkelen en innoveren. Onze producten moeten zich waar mogelijk onderscheiden in vermogen, snelheid, veiligheid, duurzaamheid en bedieningsgemak gebaseerd op klantwaarde”.


Wat doen jullie aan duurzaamheid?


“Op het dak van ons nieuwe pand installeren we zonnepanelen. Daarnaast proberen we de werkomgeving van onze medewerkers te optimaliseren, bijvoorbeeld door de juiste afzuiging en klimaatcontrole te faciliteren. We kiezen voor recycling van oliën en materialen (afvoer) en onderzoeken de mogelijkheden van hergebruik van oliën en smeermiddelen. Tevens zijn we constant bezig om onze machines zo duurzaam mogelijk te maken voor onze klant, elektrificatie is daar een onderdeel van. Ook doen we mee met het Koploperproject”.


Waarom doen jullie mee aan het Koploperproject?


“Om voorbereid te zijn voor wat komen gaat qua regelgeving, lokaal, landelijk en internationaal, en daarbij inzichten te krijgen wat er speelt op bedrijfsniveau ten opzichte van duurzaamheid. Door het Koploperproject en de vragen en uitkomsten via de milieubarometer en het duurzaamheidsprofiel kom je redelijk eenvoudig tot een duurzaamheidsagenda die je richting geeft voor nu en de toekomst”.


Heb je nagedacht over hoe jullie de Koploperprijs kunnen winnen?


“Nee, het winnen van de Koploperprijs is niet onze doelstelling. Wel willen we stappen maken richting inzicht in de staat van duurzaamheid van de organisatie. Het ontwikkelen van een beheersbare duurzaamheidsagenda is ons hoofddoel”.


Comentarii


bottom of page